Op zoek naar inka ruines

8 juli 2015 - Huayopata District, Peru

mijn vorige verhaal is al weer van een paar dagen terug, 7 juli. Helaas door het niet voor handen hebben van wifi pas nu weer een update.

Op woensdag de 8e juli zijn we met 12 vrijwilligers, een acheoloog en zijn assistent op pad geweest. afgelopen oktober hebben ze na een grote bosbrand in de bergen een ruine dorp gevonden. we gingen daar naar toe om het dorp in kaart te brengen en vrij te maken van beplanting. na 1 uur in een busje en twee uur berg op berg af lopen hebben we de lokatie bereikt. het pad er naar toe was nogal moeilijk begaanbaar. toen we bijna bij de ruines waren gingen we offroad tracken. het pad naar de ruines moest nog gemaakt worden. uiteindelijk hebben we de ruines bereikt. echt heel bijzonder om deel van dit project te mogen zijn. helaas bleek al snel dat er zich een kolonie aggressieve bijen had gevestigd. we konden ons wer daardoor niet verder uitvoeren. en moesten terug. de hike terug was erg zwaar, zeker omdat we allemaal al erg vermoeid waren. na een lunch in de bergen hebben we nog 2.5 uur terug gelopen. met vreselijk veel pijn in mijn knie heb ik uiteindelijk de bus bereikt. Het was het100% waard. ik had dit bijzondere avontuur niet willen missen. En als ik de kans krijg ga ik het zeker nog een keer over doen.