souveniers en musea

20 juli 2016 - Cuzco, Peru

vanmorgen eerst maar eens rustig wakker worden en ontbijten. om 10.00 uur hadden we afgesproken op het plaza del armas. Het grootste plein van de stad. omdat ik een beetje vroeg was had ik nog wat tijd om te fotograferen en een klein souveniertje te kopen op het plein. vanaf het plein gingen we op pad naar een leuk tentje waar je lekker kon ontbijten.dit omdat niet iedereen ontbijt had in zijn hostel. onderweg naar het ontbijt kwamen we langs diverse kleine marktjes en gezellige winkeltjes. overal wilden we toch even kijken..... en uiteindelijk zaten we om 11.45 aan het ontbijt. wat we toen maar hebben omgedoopt tot lunch. na de lunch hebben we nog wat grotere markten bezocht en leuke souvenirtjes gekocht. ook hebben we een uitgebreid bezoek gebracht aan het inca museum. dit was echt de moeite waard. de hele geschiedenis werd doorlopen. alles wat we in de afgelopen twee weken hadden geleerd viel op zijn plek. een mooie afsluiting van het incaproject. na nog wat marktjes zijn we tot slot nog naar een oud klooster geweest. dit klooster was gebouwd op de muren uit het incatijdperk. het incabolwerk was kort voor de bouw van het klooster door de spanjaarden vernietigd. na een grote aardbeving kon je vervolgens heel goed zien wat door de incas was gebouwd en wat door de spanjaarden. de inca muren bleven onaangetast. de spaanse muren scheurden. toch bijzonder.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl