reizen naar aguas calinentes

10 juli 2015 - Aguas Calientes, Peru

vandaag, vrijdag 10 juli zijn we met z'n drieen (zoe george en ik) op pad gegaan. omdat het weekend was hebben we vrijetijd om te reizen en iets van het land te zien. dit weekeinde stond de machu picchu op de planning.dus gingen we op weg naar machu picchu. na een stevig ontbijt startten we met een wandeltocht omhoog naar het dorpje huyro leuke paadjes en spannende bruggetjes en een opgewekt gezelschap maakten de wandeltocht een makkie. in het dorp hebben weonze voorraden aangevuld en op zoek gegaan naar de bushalte. die was snel gevonden. dus toen alle stoelen bezet waren dachten we dat we gingen rijden ( het is hier niet gebruikelijk dat de bus op tijd rijdt, de bus rijdt als hij vol is). de bus was nog niet vol genoeg dus toen er ook nog vier mensen in het gangpad stonden gingen we rijden. overal langs de kant van de weg pikten we mensen op en af en toe ging er iemand uit. het was behoorlijk proppen en zweterig in het busje. maar voor 2.50 soles (ongeveer 10 eurocent) waren we 20 minuten verderop. we waren in santa maria. daar moesten we een collectievo (soort gedeelde taxi) nemen.die was snel gevonden voor een goede prijs. de collectievo bracht ons naar santa theresa. een leuk stadje in de bergen. waar we over moesten stappen op een andere collectievo, die ons verder bracht naar hydro electro. vanaf daar moesten we lopen met onze rugzakken vol met bananen en spullen voor de 2 overnachtingen. de route was gelukkig snel gevonden (was eigenlijk gewoon niet te missen). we gingen aan de wandel. er waren veel wandelaars op deze route. en het was er prachtig. de route was redelijk vlak, maar gezien de hoge temperatuur behoorlijk zwaar. drie uur later en volledig kapot en bezweet (ik kon mijn shirt wel uitwringen) liepen we aguas calliente binnen. daar moesten we op zoek naar het geboekte goedkope hostel. met wat hulp van de mensen in het dorp was de hostel zo gevonden. daar kregen we een kamer toegewezen voor 3 personen met een eigen badkamer. we namen om de beurt een lekkere warme douche, konden onze berichten checken omdat er wifi was in het hostel en hebben in 1van de restaurantjes heerlijk gegeten. we zijn vroeg onder de wol gegaan. we waren uitgeput en moesten de volgende dag vroeg op om de drukte op machu picchu een beetje voor te zijn.