machu picchu here we come

11 juli 2015 - Aguas Calientes, Peru

om de grote groep toeristen een beetje te vermijden zijn we vanmorgen vroeg om 5.30 vertrokken naar machu picchu. een beetje vroeg,maar de moeote waard. eerst mochten we een half uur in de rij staan voordat we de bus naar boven konden nemen. toen we eenmaal boven waren........wauw wat mooi. adembenemende uitzichten, ontelbare hoeveelheden traptreden en prachtige ruines. vanwege de hoogte was het heeel erg zwaar. de lucht was ijl en na elke10 treden moest ik op adem komen. maar o zo.mooi en ontzettend veel fotos gemaakt. lamas geknuffeld en genoten van de prachtige uitzichten. alleen al die toeristen was vreselijk. het werden er steeds meer en je kon geen foto meer maken zonder hordes toeristen. we hadden inmiddels honger gekregen en geen eten mee genkmen. op het ticket stond dat je geen eten mee naar binnen mocht nemen. de instructie hadden we netjes opgevolgd. en uiteraard waren we verontwaardigd dat anderen wel gewoon eten mee hadden en het terplekke op aten. tegen 11uur werd het ons te druk en zijn we weer nasr het dorp gegaan. daar hebben we een heerlijke lunch gehad. en zijn nog even op de markt geweest om wat leuke dingen te kopen om mee te nemen naar huis. al weer een zeer geslaagde dag.

1. Henk Plagmeijer:
    13 juli 2015
    Hoi Tineke,

De uitdaging met de Machu Picchu heb je binnen! Wat een mooie ervaringen maak jij nu mee! Groeten, Henk